public class Penguen :Kus
{
public bool
YuzmeDurumu;
}
Evet arkadaşlar ilk objem penguenim.Bilirsiniz penguenler yüzebilirler.Kuşlardan kalıtım almışım ve penguenimi yaratmışım.İkinci Örneğim Interfaceimin yazılmış hali olucak.
public interface IUcmak
{
void uc();
}
Interface'imde hazır arkadaşlar şimdi martımı oluşturucam ve Kus sınıfından miras alıp IUcmak interfaceinide implemente edicem.İmplemente işleminde karşıma şöyle bir ekran gelicek IUcmak'ın altı çizilicek ve içinde bir olay var bunuda ekleyelimmi diycek.
Resimde görüldüğü gibi arkadaşlar aşağıdada eklendikten sonraki kodları görüceksiniz.
public class Martı:Kus,IUcmak
{
public void uc()
{
}
}
Şimdi gelelim sadece arkadaşlar.Interfacein bize sağladıklarından bir tanesi çok biçimlilik oldu burda.Bazı Kuşlar Uçabilir bazılarıysa uçamazlar.Ancak bir intercafe'i eklediğiniz zaman içindeki methotlarıda kullanmak zorundayız arkadaşlar.Bir açıdanda bir sözleşme.Beni kullanırsan benim methot yada methotlarımıda kullanmak zorundasın.Der şöyle düşünün winamp a bir eklenti yazıcaksınız diyelim winamp sizin yazdıklarınızı nerden bilicek nasıl algılıycak.Winamp'ın verdiği interfaceleri kullanırsınız ve bunlar sizi bazı methotları kullanmaya mecbur bırakır ve sizde mecburen kullanırsınız.Şimdi bu kısa notu da geçeyim ve uçan başka bir hayvanı ele alayım yarasa kuş değildir bildiğiniz gibi ama uçabilir.O zaman yarasa diye bir objem olsa bunada UIcmak interfaceini eklemem gerekicek.Yarasamda uçabilicek.
Anlatmak istediklerimi sizlere aktarabildiysem birşeyler aktarabilmişim demektir dostlar :)Okuduğunuz için teşekkürler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder